Dergiler / Türk Pediatri Arşivi / 2011 / Cilt: 46 - Sayı: 4

Ergen kız hastada asetaminofen ilişkili nefrotoksisite

Acetaminophen induced nephrotoxicity in an adolescent girl

Sayfa
343–345
Yayın Tarihi
2022-11-05
DOI
—
🏛️Bu makalenin bibliyografik verileri ve tam metin bağlantısı DergiPark üzerinden sağlanmıştır.
DergiPark Kaydı ↗
✨

Yapay Zeka Hızlı Bakış & Çıkarımlar

AI Insight
⚡ TL;DR(1 Cümlede Hızlı Çıkarım)

Burada, 500 mg asetaminofen içeren 14 tablet alımını takiben hepatoksisite gözlenmeyen, ancak oligürik olmayan akut böbrek yetersizliğine giren ve bir hafta içinde kendiliğinden düzelen 16 yaşındaki bir kız olgu sunulmaktadır.

📌 3 Maddede Bu Makale

🎯
Amaç & Hipotez:Asetaminofen ilişkili nefrotoksisite, asetaminofen doz aşımının sık görülmeyen sonuçlarındandır.
📊
Temel Bulgular & Veri:Patofizyolojisi oksidatif stres ile ilişkilendirilmiştir.
💡
Sonuç & Katkı:Burada, 500 mg asetaminofen içeren 14 tablet alımını takiben hepatoksisite gözlenmeyen, ancak oligürik olmayan akut böbrek yetersizliğine giren ve bir hafta içinde kendiliğinden düzelen 16 yaşındaki bir kız olgu sunulmaktadır.
🔬Tür:Deneysel Tarla Denemesi
📍Kapsam:Genişletilmiş Akademik Örneklem
⚙️Değişkenler:Alan Parametreleri

Özet

Asetaminofen ilişkili nefrotoksisite, asetaminofen doz aşımının sık görülmeyen sonuçlarındandır. Patofizyolojisi oksidatif stres ile ilişkilendirilmiştir. Burada, 500 mg asetaminofen içeren 14 tablet alımını takiben hepatoksisite gözlenmeyen, ancak oligürik olmayan akut böbrek yetersizliğine giren ve bir hafta içinde kendiliğinden düzelen 16 yaşındaki bir kız olgu sunulmaktadır.

Abstract

Acetaminophen induced nephrotoxicity is not a frequent consequence of acetaminophen overdose. The pathophysiology has been attributed to oxidative stress. Here, we report a 16-year-old female patient who developed non-oliguric acute renal failure without hepatotoxicity following ingestion of 14 tablets of 500 mg acetaminophen and recovered spontaneously in a week.

🔖

Bu Makaleye Atıf Yap

KAVUKÇU, S., TÜRKMEN, M., KASAP, B., SOYLU, A., ALAYGUT, D. (2022). Ergen kız hastada asetaminofen ilişkili nefrotoksisite. Türk Pediatri Arşivi, Cilt: 46 - Sayı: 4, 343–345. https://ajindex.com/articles/641431

📄 Tam Metin PDF Okuyucu

📄

PDF görüntüleyici hazırlanıyor...

Kaynakça (9)

  1. Mazer M, Perrone J. Acetaminophen-induced nephrotoxicity: pathophysiology, clinical manifestations, and management. J Med Toxicol 2008; 4: 2-6
  2. Mour G, Feinfeld DA, Caraccio T, McGuigan M. Acute renal dysfunction in acetaminophen poisoning. Ren Fail 2005; 27: 381-3
  3. Lorz C, Justo P, Sanz A, Subirá D, Egido J, Ortiz A. Paracetamolinduced renal tubular injury: a role for ER stress. J Am Soc Nephrol 2004; 15: 380-9
  4. Boutis K, Shannon M. Nephrotoxicity after acute severe acetaminophen poisoning in adolescents. J Toxicol Clin Toxicol 2001; 39: 441-5
  5. Waring WS, Jamie H, Leggett GE. Delayed onset of acute renal failure after significant paracetamol overdose: a case series. Hum Exp Toxicol 2010; 29: 63-8
  6. Elseviers MM, De Broe ME. Analgesic abuse in the elderly. Renal sequelae and management. Drugs Aging 1998; 12: 391-400. 7. von Mach MA, Hermanns-Clausen M, Koch I, et al. Experiences of a poison center network with renal insufficiency in acetaminophen overdose: an analysis of 17 cases. Clin Toxicol (Phila) 2005; 4: 31-7
  7. Eguia L, Materson BJ. Acetaminophen-related acute renal failure without fulminant liver failure. Pharmacotherapy 1997; 17: 363-70
  8. Buckley N, Eddleston M. Paracetamol (acetaminophen) poisoning. Clin Evid 2005; 14: 1738-44
  9. Jones AF, Vale JA. Paracetamol poisoning and the kidney. J Clin Pharm Ther 1993; 18: 5-8.