Dergiler / Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Dergisi / 2015 / Volume: 2 Issue: 3

Setiksümab Tedavisine Bağlı Akneiform Erüpsiyon: İki Olgu Sunumu

Acneiform Eruption Due to Cetuximab Treatment: Two Case Report

Sayfa
—
Yayın Tarihi
2015-12-01
DOI
—
🏛️Bu makalenin bibliyografik verileri ve tam metin bağlantısı DergiPark üzerinden sağlanmıştır.
DergiPark Kaydı ↗
✨

Yapay Zeka Hızlı Bakış & Çıkarımlar

AI Insight
⚡ TL;DR(1 Cümlede Hızlı Çıkarım)

Burada setuksimaba bağlı akneiform erüpsiyon gelişen metastatik kolon kanserli 57 yaşında bir kadın olgu ve 63 yaşında bir erkek olgu bildirilmektedir.

📌 3 Maddede Bu Makale

🎯
Amaç & Hipotez:Setuksimab, epidermal büyüme faktör reseptörüne karşı geliştirilen bir monoklonal antikordur.
📊
Temel Bulgular & Veri:Deri ve mukozada çeşitli yan etkileri bulunan setüksimab, bunlar arasında en sık akneiform erüpsiyona neden olur.
💡
Sonuç & Katkı:Burada setuksimaba bağlı akneiform erüpsiyon gelişen metastatik kolon kanserli 57 yaşında bir kadın olgu ve 63 yaşında bir erkek olgu bildirilmektedir.
🔬Tür:Article
📍Kapsam:Genişletilmiş Akademik Örneklem
⚙️Değişkenler:Cetuximab · colorectal cancer

Özet

Setuksimab, epidermal büyüme faktör reseptörüne karşı geliştirilen bir monoklonal antikordur. Sıklıkla metastatik kolarektal kanser tedavisinde kullanılmaktadır. Deri ve mukozada çeşitli yan etkileri bulunan setüksimab, bunlar arasında en sık akneiform erüpsiyona neden olur. Tedavinin ilk 2 haftasında aniden ortaya çıkan akneiform erüpsiyonlar hastayı oldukça endişelendirir, ancak genellikle setükimab tedavisinin kesilmesine gerek kalmadan, tedavi ile geriler. Burada setuksimaba bağlı akneiform erüpsiyon gelişen metastatik kolon kanserli 57 yaşında bir kadın olgu ve 63 yaşında bir erkek olgu bildirilmektedir.

Abstract

Cetuximab is a monoclonal antibody, devoloped against the epidermal growth factor receptor. It is often used to metastatic colorectal mucocutaneous side effects, of which the most common is acneiform eruption. Acneiform eruptions occur suddenly in the first 2 weeks of treatment and the patient worry about this eruption. But usually interruption of cetuximab treatment isn’t require and eruption decrease with treatment. Here, we report two case of acneiform eruption due to cetuximab in a 57-yearold female patient with metastatic colorectal cancer and a 63year-old male patient with metastatic colorectal cancer

🔖

Bu Makaleye Atıf Yap

Acer, E., Erdoğan, H. K., Arslanyılmaz, Z. (2015). Setiksümab Tedavisine Bağlı Akneiform Erüpsiyon: İki Olgu Sunumu. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Dergisi, Volume: 2 Issue: 3. https://ajindex.com/articles/1294580

📄 Tam Metin PDF Okuyucu

📄

PDF görüntüleyici hazırlanıyor...