Dergiler / Ankara Barosu Dergisi / 2011 / Cilt: 0 - Sayı: 4
Kalitatif Yöntemle İncelenmesi
- Sayfa
- 137–159
- DOI
- —
Özet
Tebligat Kanunu'na elektronik tebligat konusunda yeni bir madde eklenmiştir. Ancak bu madde derhal yürürlüğe girmeyecektir. Elektronik tebligat uygulaması, gerçek kişiler için bir yıl bir yıl; sermaye şirketleri için iki yıl sonra başlayacaktır. Elektronik tebligatın alt yapısı, Posta ve Telgraf Teşkilatı Genel Müdürlüğü tarafından bir yıl içinde hazırlanacaktır. Tebligata elverişli bir elektronik adres vererek bu adrese tebligat yapılmasını isteyen kişilere elektronik yolla tebligat yapılacaktır. Anonim ve limited şirketlere, ayrıca sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketlere elektronik yolla tebligat yapılması zorunlu olacaktır. Elektronik yolla tebligat, muhatabın elektronik adresine ulaştığı tarihi izleyen beşinci günün sonunda yapılmış sayılacaktır.
Abstract
A new article, on the subject of "electronic notification", has been added to "Notification Law", but the application will not start immediately. The application of the electronic notification will start, one year later, for people; two years later, for limited companies. The infrastructure of the electronic notice will be prepared by the Post Office General Directorate within one year. People, who give an address which is compatible for electronic notification and wants to be notified at this address, will be notified electronically. Joint stock companies, limited liability companies, and also limited liability companies whose capital is divided into shares needs to be notified electronically, has become mandatory. The electronic notification will remain at the e-mail address in effect for five days.