Journals / Bozok Tıp Dergisi / 2012 / Cilt: 2 - Sayı: 1

İzotretinoin Sırasında Ani İşetme Kaybı Gelişen Hastada Hiperbarik Oksijen Tedavisine Yanıt

İZOTRETİNOİN TEDAVİSİ SIRASINDA ANİ İŞİTME KAYBI GELİŞEN HASTADA HİPERBARİK OKSİJEN TEDAVİSİNE YANIT

Pages
43–47
Publication Date
2012-03-01
DOI
—
🏛️Bibliographic metadata and full text access for this article are provided via DergiPark.
DergiPark Record ↗

Abstract

-

Özet

Ani işitme kaybı etiyolojisi zor aydınlatılan ve sıklıkla idiopatik nedenlerin ön planda olduğu bir hastalıktır. Hastalığın patogenezinde vasküler nedenlerle iç kulağın oksijenlenmesinin bozulması önemli rol oynar. Steroidler, hemodilüsyon, karbojen inhalasyonu, vazodilatatörler, metabolik aktivatörler, vitaminler ve antiviral ilaçlar yaygın olarak kullanılan konvansiyonel tedavi yöntemleridir. İlaç tedavilerine yanıt alınamadığında uygulanabilecek alternatif tedavi yöntemlerinden biri hiperbarik oksijen tedavisidir. Akne tedavisi için izotretinoin kullanan hastaların bazılarında yan etki olarak ani işitme kaybı görülebilmekte ve sıklıkla işitme kaybı kalıcı olmaktadır. Bu yazıda akne tedavisi için izotretinoin kullanan 33 yaşında bayan hastada görülen, ilaç tedavisine yanıtın alınamadığı ve hiperbarik oksijen tedavisi ile iyileşmenin sağlandığı ani işitme kaybı olgusu sunulmuştur.

🔖

Cite This Article

KAHRAMAN, E., İNCESULU, A., METİN, S., SIRMALI, M. (2012). İzotretinoin Sırasında Ani İşetme Kaybı Gelişen Hastada Hiperbarik Oksijen Tedavisine Yanıt. Bozok Tıp Dergisi, Cilt: 2 - Sayı: 1, 43–47. https://ajindex.com/articles/479853

📄 Full Text PDF Viewer

📄

PDF görüntüleyici hazırlanıyor...