Dergiler / Legal Mali Hukuk Dergisi / 2017 / Cilt: 13 - Sayı: 154
EKONOMİK ÖMRÜNÜ TAMAMLAMIŞ ARAÇLARIN HURDAYA AYRILMASI
- Sayfa
- 2351–2368
- DOI
- —
Özet
7020 sayılı Kanun'un Geçici 1'inci maddesiyle getirilen yasal düzenleme ile; 1997 ve daha eski model taşıtların il özel idarelerine, büyükşehir belediyelerine veya Makine ve Kimya Endüstrisi Kurumu (MKEK) Hurda Müdürlüğüne teslimi ve hurdaya ayrılması halinde, hurdaya çıkan taşıtlarla ilgili olarak, tahakkuk etmiş ve ödenmemiş olan motorlu taşıt vergileri ve buna bağlı gecikme zammı, gecikme faizi, vergi cezası ve 31.12.2016 tarihine kadar tescil plakasına kesilen idari para cezalarının terkin edilmesine; model yılı 2005 ve daha eski olan taşıtlardan mevcut olmadığı trafik tescil kuruluşunca tespit edilen veya trafik kazası, yanma, tahrip olma ve benzeri nedenlerle motorlu taşıt vasfını kaybetmiş taşıtlar için motorlu taşıtlar vergisi asıllarının 1/4'ünün ödenmesi şartıyla, kalan vergi aslı, gecikme zammı, gecikme faizi, vergi cezaları ve tescil plakasına kesilen idari para cezalarının tamamının tahsilinden vazgeçilmesine imkan tanınmaktadır.
Abstract
With a legal arrangement with the provisional Article 1 of the law is brought 7020; 1997 and older model vehicles special provincial administrations, Metropolitan municipalities or the machinery and chemical industry Corporation (MKEK) and submission to the Directorate Scrap is scrapped, scrapped vehicles with respect to motor vehicle taxes and related late payment, which is accrued and unpaid default interest, tax penalty and administrative fines may be waived until the date 31.12.2016 cut into the registration plate; model year 2005 and older vehicles that are not available for traffic or where the registration authority be determined by a traffic accident, burning, being destroyed and lost for similar reasons helps pay motor vehicle tax motor vehicle 1/4% for vehicles of the originals, provided that the remaining tax, late payment, default interest, penalties and administrative fines into the registration plate from the collection of the tax cut is recognized to be essential.