Dergiler / Legal Mali Hukuk Dergisi / 2017 / Cilt: 13 - Sayı: 151
İNDİRİMLİ KURUMLAR VERGİSİ UYGULAMASININ ESASLARI - II
- Sayfa
- 1697–1718
- DOI
- —
Özet
Bilindiği üzere; Kanun koyucu tarafından, kalkınmanın hızlandırılması, istihdamın artırılması, bölgeler arası gelişmişlik düzeyi farkının en aza indirilmesi ve sektörel olarak da kümelenme olgusunun1 öne çıkarılarak yatırımların teşvik edilmesi amacıyla 5838 sayılı Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun ihdas edilmiştir. Söz konusu Kanunun 9'uncu maddesiyle 5520 sayılı Kurumlar Vergisi Kanunu'na "İndirimli Kurumlar Vergisi" başlıklı 32/A maddesi eklenmiştir. Çalışmanın daha önce yayınlanan birinci bölümünde, indirimli kurumlar vergisi uygulamasına ilişkin mevzuatın kronolojik olarak değişim sürecine; indirimli kurumlar vergisi uygulamasıyla ilgili olarak yapılan yasal düzenlemeye; indirimli kurumlar vergisi uygulamasına ilişkin terimler ve tanımlara; indirimli kurumlar vergisi uygulamasının kapsamına; indirimli vergi oranından yararlanamayacak olanlara; indirimli kurumlar vergisi uygulamasının şekline ve son olarak da, indirimli vergi uygulamasına ilişkin bakanlar kuruluna verilen yetkiye ilişkin esaslara değinilmiştir. Çalışmamızın bu bölümünde ise, yatırım döneminde diğer faaliyetlerden elde edilen kazançlarda indirimli kurumlar vergisi uygulaması; diğer faaliyetlerden elde edilen kazancın kapsamı ve indirimli vergi oranı uygulamasında öncelik sırası; kurumlar vergisi matrahının birden fazla yatırım teşvik belgesi kapsamında elde edilen kazançtan düşük olması; tevsi yatırımlardan doğan kazançlarda indirimli kurumlar vergisi oranı uygulaması; kanunda belirtilen şartlara uyulmaması halinde yapılacak işlemler ve teşvik belgeli yatırımların devri ve yatırıma katkı tutarında endekslemeye ilişkin açıklamalara yer verilecektir
Abstract
As known; The Lawmaker introduced a Law on Amendments in Some Laws No. 5838 in order to accelerate development, increase employment, minimize the difference in level of development between regions, and encourage investments in the sector by emphasizing the occurrence of the cluster. According to Article 9 of the Law, Article 32 / A of the Law on Taxation of Corporations No 5520 entitled "Taxes on Discounted Institutions" was added. In the first part of the work, which was previously published, the legislation on the application of discounted corporate taxation is chronologically the process of change; Legal arrangements regarding the application of discounted corporate tax; Discounted terms and definitions of tax practice; Within the scope of discounted tax application; Those who can not benefit from the reduced tax rate; The guidelines for the application of discounted corporate taxation, and finally, the principles for the authorization given to the ministerial board for the application of reduced taxation. In this part of our work, the taxation of discounted corporations in the profits derived from other activities during the investment period; The scope of income from other activities and the priority order for the application of the reduced tax rate; The corporate tax base is lower than the earnings generated under several investment incentive certificates; The application of discounted corporate tax rate on earnings from expense investments; The transactions to be carried out in case of not complying with the conditions stated in the law, and the indexing of the incentive and investment contribution amount of the investments with incentive certificate shall be given