Dergiler / Legal Mali Hukuk Dergisi / 2013 / Cilt: 9 - Sayı: 101
PREFABRİK KONUT TESLİMLERİNDE UYGULANACAK KDV ORANI
- Sayfa
- 35–39
- DOI
- —
Özet
Prefabrik, Parçaları önceden hazırlanıp birleştirilerek oluşturulan, kurma anlamlarına gelmektedir. 30-40 yıl gibi uzun bir süre kullanılabilmesinin yanında satış fiyatlarının düşük olması nedeniyle prefabrik konut kullanımı ülkemizde günden güne yaygın hale gelmektedir. Konutlarda uygulandığı şekilde prefabrik konutlarda da net alanı 150 m²ye kadar olan prefabrik konut teslimlerinde KDV oranı %1 olarak uygulanmaktadır. 2012/4116 sayılı Bakanlar Kurulu Kararınun 7nci maddesindeki şartları taşıyan prefabrik konut teslimlerinde ise, Emlak Vergisi Kanununun 29uncu maddesine istinaden arsa birim m² vergi değerine göre işlem yapılmaktadır. Demonte prefabrik konutlarda ise konut kavramı içerisinde bir değerlendirilmeden ziyade bir mal teslimi olarak değerlendirilme yapıldığından KDV oranı, genel oran olan %18 olarak uygulanmaktadır. Bu çalışmada öncelikle konut teslimlerinde uygulanan KDV oranları açıklandıktan sonra, prefabrik konut teslimlerinde uygulanacak KDV oranları mevzuat çerçevesinde incelenmiştir. Prefabrik konutlara değişen arsa birim m² vergi değerlerine göre hangi oranda KDV uygulanması gerektiği açıklanıp, demonte prefabrik konutlardaki farklı uygulama anlatılmıştır.
Abstract
Prefabricated, means to set up by putting the already assembled pieces together. Since their lifetime is about 30-40 years long, and their sale prices are considerably cheaper, prefabricated housing in our country is becoming popular. As it is the case with regular housing, value added tax ratio is 1 % for prefabricated housing with a net area up to 150 m². During the closing of prefabricated houses that fit the requirements set by Article 7, No. 2012/4116 of the decision of the Council of Ministers, according to article 29 of the real estate tax Act, these houses will be taxed based on the land unit m². If the house is not assembled, since this will not be considered real property, added value tax will be assessed as 18 %, as it is with other properties. In this article, primarily, ratios of value added tax in house closings are explained; furthermore, value added tax ratios in prefabricated house closing is examined within the framework of the statutes. This article