Dergiler / Legal Mali Hukuk Dergisi / 2014 / Cilt: 10 - Sayı: 111

GELİR VERGİSİ MÜKELLEFLERİNCE 2013 YILINDA ELDE EDİLEN GELİRLERİNİN TOPLANMASI, BEYANI VE BEYAN EDİLMEYECEK GELİRLER

(IN THE YEAR 2013 THE COLLECTION OF INCOME, DECLARATION AND WILL BE NOT DECLARED INCOME BY INCOME TAX PAYERS)

Sayfa
29–44
DOI
—

Özet

Gelir vergisi mükellefleri, 193 sayılı Gelir Vergisi Kanunu’nun ikinci maddesinde yazılı kaynaklardan bir takvim yılı içinde elde ettikleri kazanç ve iratları için Gelir Vergisi Kanununda aksine hüküm olmadıkça yıllık beyanname verirler. Bu Kanuna göre beyanı gereken gelirlerin yıllık beyannamede toplanması zorunludur. Gelirin toplanması ve beyanı ile toplama yapılmayan haller, Gelir Vergisi Kanununun 85’inci maddesi ile 4842, 4962 ve 6327 sayılı Kanunlarla deği ş iklik yapılan 86’ncı maddesinde düzenlenmiş tir. Gelir Vergisi Kanunu’nun 86’ncı maddesinde belirtilen gelirler için yıllık beyanname verilmez, diğer gelirler için beyanname verilmesi halinde bu gelirler beyannameye dahil edilmez.

Abstract

From the sources of the second clause of the Income Tax Law No.193 ıncome tax payers, submit a annual declaration about their earning and revenues on a calendar year unless otherwise provided ın Income Tax Law. According to this Law, incomes which is a obligation for declaration, requried to convene in the annual declaration. Collecton of income and status which will not made by declaration are regulated by with the article 85th of the Income Tax Act 4842, amended by Law No. 4962 and 6327 Article 86th. For the incomes which is stated in Article 86th Income Tax Law is not given annual declaration, if they had given annual declaration for other incomes, these will not included in declaration.