Dergiler / Legal Mali Hukuk Dergisi / 2015 / Cilt: 11 - Sayı: 129
LİMİTED ŞİRKETİN NAKDÎ SERMAYE ARTIRIMLARININ KURUMLAR VERGİSİ MATRAHINDAN İNDİRİLMESİ
- Sayfa
- 99–108
- DOI
- —
Özet
Türk Ticaret Kanununa göre, limited şirketin sermayesinin nakden artırılmasında, artırılan sermayeyi temsil eden payların itibarî de- ğerlerinin en az yüzde yirmibeşi sermaye artırımının tescilinden önce, gerisi de tescili izleyen yirmidört ay içinde ödenmek zorundadır. Nakdî sermaye ödemeleri banka aracılığıyla yapılır. 6637 sayılı Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun 8inci maddesi ile Kurumlar Vergisi Kanununun 10 uncu maddesinin birinci fıkrasına eklenen (ı) bendi uyarınca ise, limited şirketlerce yapılacak nakdî sermaye artırımlarının kurumlar vergisi matrahından indirilmesine imkan tanınmıştır. Bu çalışmada, 6102 sayılı Türk Ticaret Kanununa ve Kurumlar Vergisi Kanununa göre limited şirketler tarafından yapılacak nakdî sermaye artırımlarının kurumlar vergisi matrahından indirilmesi hususu ele alınmaktadır.
Abstract
According to the Turkish Commercial Code, at least twenty-five percent of the nominal shares representing the capital increase must be deposited to the bank account before the registration of capital increase if the capital of the limited liability company is increased in cash. By the way, Corporate Tax Law was amended with the Act Nu. 6637 in 2015, and in accordance with this amendment, the increase of capital in cash is allowed to be deducted from the corporate tax base. In this study, we aim to explain the deduction of the limited liability companys increase of capital in cash from the corporate base tax, under the terms of the Turkish Commercial Code and Corporate Tax Law.