Makale özeti ve diğer detaylar.
Türk Maden Sanatı örneklerinde kullanılan başlıca bezeme unsurlarından olan figürlü süslemede; erken dönemlerden itibaren ejder figürünün değişik betimlemelerle ve farklı anlamlar yüklenen ikonografik yorumlarla ele alındığı görülmektedir. Ejder figürü değişik toplumlarda değişik isimlerle karşımıza çıkmaktadır. Selçuklu ve Osmanlı Dönemine ait değişik kullanım alanlarına ait madeni eserler üzerinde görülen ejder motiflerinin çoğu zaman kazıma, kabartma, kakma ve ajur teknikleri ile yapıldıkları görülür. Bazı eserlerde ve mimariyi bütünleyen alanlarda ise genellikle üç boyutlu işlendikleri görülür. Hayvan mücadele sahnelerinde, hayat ağacı ile birlikte, başka bir hayvan figürü ile birleşen örneklerde, gezegen ve burçlarla birlikte ve tek başına ejder figürünün yer aldığı (tek veya çift başlı ejder) kompozisyonlar şeklinde karşımıza çıkar.
In the figural decoration which is one the main decorative elements used in the examples of Turkish Art of Metal, dragon figure was dealt with different descriptions and iconographic interpretations including differential meanings beginning from the earliest periods. Dragon figure is seen with different names in different societies. The dragon figures which are seen on the art of metal that belong to different usage area of Ottoman and Suljuks period is mostly made of engrave, embossing, inlaid and embroidery (ajur) techniques. It is usually processed in three-dimensional on some works of art and areas that integrating the architecture. It also appears in the form of compositions on the animal fighting scenes along with the tree of life and examples of animal figures which combined with other animal examples with the planet and zodiac signs and where the figure of a dragon stand-alone (single or double headed dragon).