Makale özeti ve diğer detaylar.
19. yüzyıl, İngiltere'nin geleneklerle şekillenmiş, ancak özellikle Endüstri Devriminin etkisiyle toplumsal yaşam biçiminde önemli değişikliklerin görüldüğü bir yüzyıldır. Genelde gelenekçi karakterler ve konuları ele alan birçok yazardan farklı olarak Oscar Wilde, 1890'ların gelenekçi İngiliz toplumunda aykırı oyunlar yazmış, ancak farklı fikirleri ve yaşam tarzı nedeniyle kendi döneminde sıkça eleştirilmiş, hatta hapse atılmıştır. Sanat için sanat görüşüne uygun olarak yazdığı Salome oyunu da ciddi tartışmalara yol açmış, baş kadın karakterin, geleneksel kadından beklendiği gibi cinsel kimliğini erkek otoritenin hizmetine sunmak yerine, kendi amacına ulaşmak için bir araç olarak kullanması nedeniyle yasaklanmıştır. Bu bağlamda Salome bir yandan, 19. yüzyılın sonlarına kadar İngiliz toplumunda görülen geleneksel kadının karşısına çıkarılan yeni kadın tiplemesine örnek teşkil eden feminist bir kadın olarak ele alınabildiği gibi, diğer yandan cinselliğini kendi amacı için silah gibi kullanan feminen bir kadın olarak da kabul edilebilir. Bu çalışmada, bu iki yakın kavram çerçevesinde Salome karakteri incelenmiş ve Salome'un feminist olmaktan çok, feminen bir karakter olduğu sonucuna varılmıştır. Bu sonuca ulaşırken tarihsel ve sosyolojik olarak kadının konumu ele alınmış ve geleneksel kadın ile yeni kadın tiplemesi arasında karşılaştırmalar yapılmıştır.
19th century is the one when England was largely shaped by traditions but significant changes were observed in the social life pattern especially under the influence of the Industrial Revolution. Unlike many writers who usually dealt with traditional characters and subjects, Oscar Wilde wrote contradicting plays in the traditional society of England of the 1890s; however, he was severely condemned, criticized and even imprisoned for his contradictory views and life-style. The play Salome, which he wrote in harmony with art for art's sake, also led to serious debates and was censored on the grounds that the female protagonist employs her sexual identity as a means of attaining her own desire and target instead of serving her sexuality to the male authority as expected of the traditional woman. In this sense, Salome could be taken as a feminist woman that sets an example to the new woman character put against the tradition-bound woman of the English society until the late 19th century on one hand, and as a feminine woman who uses her sexual appearance as a weapon for her purpose. In this study, the character of Salome has been analyzed within the context of these two close concepts and it has been concluded that Salome is more a feminine character than a feminist one. In reaching this conclusion, the social and historical position of woman has been dealt with in the study and comparisons have been made between the traditional woman and new woman.