Makale özeti ve diğer detaylar.
İçeriğindeki mühendislik-sosyal bilim ilişkisi nedeniyle doğrudan müzik teknolojisi kapsamına giren çalışma alanlarından biri profesyonel müzik kayıtlarıdır. Bu tür kayıtlar için kullanılan teknikler, donanımlar, kalite amacıyla geliştirilen yaklaşımlar dışında, üzerinde halen tartışılan konulardan biri de kayıtta uygulanacak yöntemler ve bu yöntemlerin sınıflandırılmasıdır. Sınıflandırma sonrası seçilecek yöntem, hem müzik kaydını yapan tonmayster hem de yaptıran müşteri-organizatör arasındaki ilişkinin daha sağlıklı bir zemine oturmasını sağlar; ürünün kalitesini arttırır. Dolayısıyla bu çalışmanın amacı, profesyonel müzik kayıtlarında kayıt yöntemlerini sınıflandırmaktır. Sınıflandırmada belirleyici unsur olarak ses kayıt zinciri ve zincirin tarihsel süreç içindeki sistematik yapısı ele alınmış, daha önce yapılan çalışmalardaki ortak ve eksik yönler tespit edilerek sınıflandırmaya yönelik yeni bir bakış açısı geliştirilmiştir. Teknik detaydan çok müzisyen davranışını ön planda tutan ve müzisyenin stüdyo ve sahne tavrına göre geliştirilen yeni yaklaşım sonucunda, profesyonel müzik kayıtlarında kullanılan yöntemler real-time stereo, real-time mixing stereo ve overdubbing olmak üzere her biri bağımsız üç farklı kategoride sınıflandırılmıştır.
Because of the relation between engineering and social science, one of the fields that fall within music technology is Professional Music Recordings (PMR). Recording methods and respective classification studies about PMR have been already discussed apart from the work on techniques and equipments. The method selected for the recording promotes the quality of product and lays to groundwork for a relation between the sound engineer and consumer. In this study, the recording methods for PMR are classified. Related works about the structure of audio recording chain in historical background as a determining factor are researched and a new point of view has been improved. In the result of this study, the methods which are formed considering style/manner of musician either in the studio or on the stage are classified as real-time stereo, real-time mixing stereo and overdubbing.