Makale özeti ve diğer detaylar.
Bu araştırmanın amacı, Erciyes Üniversitesi öğretim üyelerinin gündelik hayatlarında kullandıkları metaforlar yardımı ile sinema filmi kavramını nasıl algıladıklarını tespit etmektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olan durum saptamaya yönelik betimleme çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcı grubunu, Erciyes Üniversitesinde görev yapan 60 öğretim üyesi oluşturmaktadır. Araştırma verileri 3'ü kapalı, 2'si açık uçlu 5 sorudan oluşan anket formu ile toplanmıştır. Ankette katılımcılardan "Sizden sinema filmini herhangi bir şeye benzetmenizi isteseydim neye benzetirdiniz?" ve "Neden?" sorularını cevaplamaları istenmiştir. Veriler içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre; öğretim üyeleri sinema filmine dair 56 adet geçerli metafor üretmişlerdir. Bu metaforlar ortak özellikleri bakımından 5 farklı kavramsal kategori altında toplanmıştır. Bu kavramsal kategoriler; ruhsal boşalım olarak aracı sinema filmi; hayatın yansıması olarak sinema filmi; kültürel gelişme aracı olarak sinema filmi; eğlendirme aracı olarak sinema filmi; hayal âlemi olarak sinema filminden oluşmaktadır. Bu kavramsal kategorilerin cinsiyetlere ve bilim alanlarına göre birbirinden farklı olarak üretildikleri ortaya çıkmıştır.
The aim of this study is to explore the perception of cinema films of the Erciyes University's Academicians' through the use of metaphors. In the study, one of the qualitative research methods' descriptive study was used. Participant group of the research consists of 60 Erciyes University's Academician. Data were collected by 2 open and 3 close ended survey methods. In the survey participants were asked to answer these 2 open ended questions: "If I asked you to assimilate cinema movies something, which one would you choose?" "And why?" . Data was analyzed by using content analysis method. According to results, participants created 56 current metaphors towards cinema films. These metaphors classified into 5 different categories according to their characteristics. These conceptual categories are; "cinema movies as a tool of psychical discharge", "cinema movie as reflection of life", "cinema movies as a tool of cultural development" "cinema movies as an entertainment tool" and "cinema movies as a dreamland". At the end of the research we also saw that all these categories produced differently according to gender and scientific area.