Makale özeti ve diğer detaylar.
Zamanımızda genel kabul görmüş tasnife göre Türk mûsikisi; iki ana başlık altında, “dini” ve “lâdini” mûsiki olarak incelenmiştir. Dini mûsikinin kendi içindeki tasnife göre ise “Cami Mûsikisi” ve “Tasavvuf (Tekke)” mûsikisi olarak iki grup vardır. Bu çalışmada cami mûsikisinin en önemli öğelerinden olan ezan’ımûsiki açısından incelemeye başlamadan önce Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed (s.a.v.)’in Medine döneminde ilk ezanın okunmasıyla başlayan tarihsel süreçteki uygulamaları incelenmiştir. Ezanın insan sesiyle okunması sebebiyle mûsikiden faydalanma zorunluluğu vardır. Bu sebeple ezanın bütün insanlar üzerinde etkili olabilmesi, güzel sesli ve mûsiki bilgisi olan insanlar tarafından okunması ile mümkündür. Dolayısıyla müezzinlik müessesesi teşkil edilmiş olup çalışmamızda Peygamberimiz zamanından itibaren müezzinlik ve önemli müezzinler incelenmiştir.
According to the general accapted classification,Turkish music has been studied under two main headings: religious and non-religious. Religious music is also classified into two groups such as Mosque music and Sufimusic. In this study firstly studied the azan which is one of the most important elements of mosque music, and the application of it in its historical process form the beginning of the azan in Medina period of our prophet Mohamed. Since the azan is recited by human voice, music has to be used. Therefore, the azan can be effective if it is recited by sweet voiced people who have good musical knowledge. So, a specific occupation which is called “muezzin” was appeared and from the times of our prophet important muezzins have been studied.