Makale özeti ve diğer detaylar.
Osmanlı ve Cumhuriyet dönemleri Türk kültür, bilim ve sanat dünyasının değerlendirilmesi, incelenmesi ve araştırılmasında, kitap ve arşiv (müze) belgelerinin yanında, birinci dereceden kaynak olarak, gazete ve dergiler önemli bir yer tutmaktadır. Bu çalışmada, süreli yayınlardan yalnızca dergiler taranarak Cumhuriyet dönemi Türk musikisi nazariyatı alanında yazılmış olan makale ve tebliğlerin bibliyografyasının oluşturulması amaçlanmıştır. 1931-2000 yılları arasında Türk musikisi nazariyatı alanında yazılmış makaleler ve tebliğler incelenerek, konuların içerikleri hakkında açıklayıcı özetler verilen bu çalışma, kronolojik olarak sıralanarak yazar adlarına göre tam bibliyografik kimlik - makale ve tebliğ özetlerinden oluşmaktadır. Bu makale ve tebliğler, makam müziği tarihi ve teorisi, bu konular hakkında yazılmış raporlar - cevaplar, biyografiler, halk müziği tarihi, kuramı ve saha araştırmaları, dinî ve tasavvufî müzik, çalgı yapımı ve bilgisi alanlarındaki araştırmalardan ve konulardan oluşmaktadır. Bu alanlarla ilgili olarak yapılacak araştırmalarda bibliyografyaların, o dönemlerde yapılmış olan nazari çalışmalar, kuramcıların görüşleri, makam musikisi ve halk musikisi alanındaki araştırmalar, incelemeler, tebliğler ve yazarların görüşleri hakkında bilgi sahibi olunması açısından araştırmacılara kolaylık sağlayacağı düşünülmektedir.
Apart from books and archival documents (museum), newspapers and journals constitute a significant primary source for the evaluation, study and research of Turkish cultural, scientific and artistic worlds in the Ottoman and Republican periods. This study aims to form a bibliography of articles and presentations on the theory of Turkish music in the Republican period based on journals alone. Focusing on the years between 1931-2000, it provides descriptive summaries of these articles and presentations and also lists their full bibliographic information in alphabetical order and chronology. These articles and presentations consist of the history and theory of “makam” music, reports and answers written on these subjects, biographies, history and theory of folk music, religious music and instrument making. Bibliographies are expected to assist the scholars greatly in their study of theoretical works conducted in this period by bringing into light the views of theoreticians and works and presentations on “makam” and folk music.