Makale özeti ve diğer detaylar.
Kuşkusuz ki G.de Nerval Fransız şiirinin ve romantizminin en önemli simalarındandır. Siirlerinin çoğu kendi kişisel yaşantılarından, yani, gerçeklikten ve yanılsamalardan, düşlerle çokça etkilendiği mitolojik ödünçlerden beslenmiştir. Bunun sonucunda, onun şiirinde çoğu kez kaynağının kendi yaratımı olduğunu düşündüğü ama aslında belli bir dış kaynaktan gelen anıları (réminiscence) meydana getiren karşıtlıkların bağdaştırılmasıdır söz konusu olan. Ve böylece, gerçekliğin dayanılmaz bir hal aldığı her durumda şair mitolojik kişiliklerle özdeşleşmekten geri durmaz. Şairin bu düalitesinin yanı sıra, makalede aynı zamanda şiirine belli bir müzikalite veren sessel parametrelerin buluşmasına da vurgu yapılmıştır.
It is well known that G. Nerval is one of the most important figures of French poetry. Most of his poems are nourished by his own experiences, which is the reality and the illusions, the dreams and the references to the mythology, that he was affected. Here the point is that the syncretism between these two poles turns out to be reminiscence. Whenever the reality becomes unbearable, the poet identifies himself with the mythological characters. The aim of this article is, through this duality, to explore the sonority by emphasizing the unity of the parameters in the poem