Makale özeti ve diğer detaylar.
Oflazoğlu tragedyaları konularını genellikle tarihten alır. Tarihî vakalardan hareketle yazılan bu oyunlarda geçmişe sadık kalındığını görmekteyiz. Oflazoğlu, yaşanan hadiseleri saptırmadan, geçmişi edebî eserin fiktif yapısı içerisinde ele alır. Bununla birlikte tarihin edebî eserlerle estetik haz alınarak yeniden yorumlanmasına öncülük edilir. Yazarın tragedyalarında millî değerlerimizin edebî eser kurgusu içerisine sindirilerek verildiği görülür. Bu durum, Oflazoğlu'nun oyunlarına ayrı bir önem katar. Millî değerlerimizi edebî eserle ve gerçeklerden sapmadan yeni nesillere öğretmek için Oflazoğlu'nun tiyatrolarından yararlanmak mümkündür. Bu çalışmada Oflazoğlu'nun eserleri tarihî kaynaklarla karşılaştırılarak edebî eserde gerçeklik çizgisine ne kadar bağlı kalındığı araştırılmıştır. Ayrıca edebî eserle tarihî gerçeklerin mukayesesi yapılmıştır.
The tragedy of Oflazoğlu generally has received it's subjects from history. We see that it has been stuck to history in these theaters which wrote using historical events. Oflazoğlu has led to re-interpret of the history using literary art, synthetizing aesthetic pleasure and historical information. We see that national values have been given in the fictive structure of literary art in the writer's historical theaters. This event has given a different importance to tragedy of Oflazoğlu. It's possible to benefit from theatre of Oflazoğlu for teaching our national values to new generations using literary art but not changing the historical events. In this study, it was investigated how Oflazoğlu's literary works in parallel with historical events comparing his tragedies to historical studies. In addition it was made comparison of the literary works and historical facts.