Makaleler     Dergiler     Kitaplar    

Türk Dünyası Araştırmaları Dergisi

Yıl 2012 , Cilt 98 , Sayı 196

Makale özeti ve diğer detaylar.

Makale özeti
Başlık :

Güneydoğu halkları: zazalar-kürtler ve kimlik yapıları

Yazar kurumları :
A1
Görüntülenme :
837
DOI :
Özet Türkçe :

Güneydoğu, günümüzde yerlilik kimliği açısından tamamen homojen bir yapıya dönüştürülerek, Siyasal Kürtçülere fırsat tanınmaktadır. Güncel Dersim olayı ve sürüp gelen tartışmaları bu gerçeğin bir kanıtıdır. Dersim, sorumlu yöneticilerimiz, siyasal partiler-iletişim organları, akademisyenlerimiz ve bilim insanlarımız tarafından Kürt halkı ile özdeşleştirilmekte, kendine özgü bir varlık alanı olan Zaza kökenli insanlarımız dışlanmaktadır. Bu toplumsal atıf sistemi, tamamen gerçek dışı, tarihsel ve sosyolojik verilere karşıttır. Oysa, 1921 Koçgiri, 1925 Şeyh Sait ve 1938 Dersim ayaklanmaları tamamen Zaza kökenli grupların bir başkaldırısıdır. Bu nedenle, Zaza'lar, Güneydoğu yöremizde ortaya çıkan olaylarda tamamen bir toplumsal aktör rolünü oynamaktadırlar.

Özet İngilizce :

While Southeast of Turkey were totally converted into a homogeneous structure in term of indigenousness identity, it has been provided a chance to political kurdists. Dersim event and its the ongoing debate is a sign to this fact. Dersim has been equated with Kurds by our responsible ad¬minastration, political parties, media, academic and science staff and people who originated as Zaza, who are spesific community, has been alianeted. This social reference system, is entirely contrary to historical and sociological data and unrealistic. However, 1921 Koçgiri, 1925 and 1938 the Sheikh Said rebellions are riot that were stored up a revolt by Zaza groups. Therefore, Zazas are completely playing the main role as a social actor in our Southeast district where events have occured.

Paylaş :
Benzer Makaleler
Yorum Yap
  • Adınız :
  • Güvenlik Kodu :
  • Yorum :