Makaleler     Dergiler     Kitaplar    

Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi

Yıl 2012 , Cilt , Sayı 19

Makale özeti ve diğer detaylar.

Makale özeti
Başlık :

1950 öncesi modern türk resmi’nde figüratif oluşumlar

Yazar kurumları :
Selçuk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü1
Görüntülenme :
840
DOI :
Özet Türkçe :

17. yüzyılda ortaya çıkan Batılılaşma anlayışı, Osmanlı İmparatorluğu'nun her alanında önemli değişikliklere yol açmıştır. Aynı zamanda, köklü bir geleneğe sahip olan Osmanlı kültürü bu değişimleri var olan gelenekler dâhilinde yaşamıştır. Hem geleneklerine bağlı kalma, hem de batılılaşma çalışmalarının birlikte yürütülmesi çabası, Cumhuriyetle birlikte büyük oranda bırakılmıştır. Ancak, batılılaşma ekseninde değişimlere devam edilmek istense de bugün bile rastlamak mümkün olan gelenek parçacıkları ayrıştırılamamıştır. Figüratif Türk resmi de değişimlerden payına düşeni almış, klasik ile modern figür uygulamaları arasında yaşadığı gitgeller ile evrensele uzanan süreçte zor zamanlar geçirmiştir. Yine de figürün her türü sıkça işlenmiş, hatta sıradanlaşmıştır. 1950'lere yaklaşırken, II. Dünya Savaşı'nın tüm dünyada yarattığı siyasi, ekonomik, sosyal değişimlerin de etkisiyle Türkiye farklı bir aşamaya geçmiş, sanatsal platformda var olma mücadelesi göstermiştir. Var olduğu oranda da alternatif figür olanaklarını zorlamış, evrensel sanat olaylarına dahil olmuştur.

Anahtar kelimeler :
Özet İngilizce :

Westernization which emerged in the 17th century led to significant changes in every realm in the Ottoman Empire. At the same time, the Ottoman culture that had deep-rooted traditions went through these transformations within the frame of the existing traditions. The struggle to keep to traditions while maintaining the westernization projects was largely abandoned together with the Republic. However, the particles of tradition have not been able to be separated even today while the westernizing transformations have been maintained. Turkish figurative painting has received its share from these changes, and it has gone through difficult processes which extended from its tides between classical and modern figure practices to the universal. Still, every type of the figure has been worked and it has even become ordinary. Around 1950s, Turkey moved to a new stage and struggled to exist in the artistic realm under the influence of the political, economic and social transformations caused by the 2nd World War. The country has challenged the alternate figure types and tried to get incorporated into the universal artistic events.

Anahtar kelimeler :
Paylaş :
Benzer Makaleler
Yorum Yap
  • Adınız :
  • Güvenlik Kodu :
  • Yorum :