Makale özeti ve diğer detaylar.
Kur'an'da yer alan ruh kavramı, vücûh ve nezâir türü eserlerde ele alınmış fakat kelimenin anlam çerçevesi tam olarak ortaya konulmamıştır. Ruh, ayetlerde müstakil bir varlık olarak sunulmamış fakat maddî veya manevî yaşama işaret etmek üzere bir vasıf olarak ortaya konmuştur. Bu çerçevede, Kur'an'ın, vahyi (İncil, Kur'an), Cebrail'i ve Hz. İsa'yı ruh olarak vasfetmesi tesadüf değildir. Diğer taraftan ruh, insan söz konusu olduğunda sadece Hz. Âdem ve Hz. İsa'nın yaşamla tanışmasını ifade etmek için kullanılmaktadır. Ayetlerde vahyi işaret etmek üzere ruh, sadece Kur'an ve İncil'e nisbet edilmiştir. Bu çerçevede söz konusu kelime, Hz. İsa ve Hz. Muhammed dışında başka hiçbir peygamberle ilişkilendirilmemiştir.
The spirit concept contained in Holy Quran was dealh with in vücuh and nezair books but framework of meaning to the spirit word uncovered exactly. The spirit word is not presented in the verses as a self-contained entity but it is appeared as a quality for imply to material or moral life. In This context, Quran's qualify the revelation(Quran, Bible), angel Gabriel and Jesus as a spirit does't coincidence. On the other hand, using of the spirit word for person is used for Adam and Jesus's meeting with life. In the verses, spirit to indicate the revelation was spited to Quran and Bible only. In this framework the word in question wasn't used to refer other prophets except of Jesus and Muhammed.