Makale özeti ve diğer detaylar.
Yirminci yüzyılın ilk yarısında başlayan kitle turizmi, günümüzde yerini alternatif turizm türlerine bırakmaktadır. Özel ilgiler kapsamında şekillenen bu alternatif türlere örnek olan hüzün turizmi, ölümlerin ya da üzücü olayların yaşandığı alanlara yapılan seyahatleri kapsamaktadır. Hüzün turizminin sonucunda turist, kendisini kahramanın yerine koyarak bir anlık da olsa aynı acıyı yaşamaktadır. Dolayısıyla, Aristo tarafından ruhun temizlenmesi-arınması olarak tanımlanan katarsis kavramı konuya dâhil olmaktadır. Bu çalışmada Hiroşima, Endonezya, Çanakkale gibi alanlar hüzün turizmi ve katarsis boyutunda ilişkilendirilirken; San Jose Madeni (Şili) de bu kapsamda incelenmiştir. Çalışmanın sonucunda, alternatif katarsistik bir destinasyon örneği olarak ele alınan madenin turizm faaliyetlerine kazandırılmasına yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Mass tourism which started in the first half of the twentieth century is nowadays giving place to alternative tourism species. As an example to special interest tourism, grief tourism is described as visiting the places where deaths or pathetic events occurred. In consequence of grief tourism, the tourist puts himself to the person's place and feels the same sorrow for a moment. Hence, catharsis which is described by Aristo as circumcision and purification has been included to the subject. In this study, the places like Hiroshima, Indonesia, Çanakkale have been associated with grief tourism in terms of catharsis and San Jose Mine has been analyzed within this scope. In the results of the study, San Jose Mine (Chile) has been approached as an example of alternative catharsistic destination and recommendations have been given to place the mine into tourism activities.