Makale özeti ve diğer detaylar.
Çocukların günümüzde kullandığı en önemli eğlence araçlarının başında bilgisayar oyunları gelmektedir. Bilgisayar oyunları bilinçli ve doğru bir şekilde kullanılmadığı zaman başta çocuklar ve aileler olmak üzere tüm topluma karşı olumsuz sonuçlar ortaya çıkarabilmektedir. Ayrıca son dönemlerde şiddet içeren oyunların giderek artması, aileleri bu oyunların olumsuz etkileri üzerine düşünmek zorunda bırakmaktadır. Günümüzde, bilgisayar oyunları dikkatle incelenmesi gereken büyük bir sektör haline dönüşmüştür. Oyun sektörü geliştikçe etkileri ülkemizde de görülmektedir ve bu sayede oyun kültürü Türkiye’de de gelişmektedir. Bu nedenle Türkiye’nin şu anda içinde bulunduğu durumu incelemek ve bilgisayar oyunlarının etkilerini belirlemek önemli bir hale gelmiştir. Bu çalışma ilköğretim ikinci kademe öğrenci velilerinin bilgisayar oyunları hakkında görüşlerinin araştırılması ve öğrenci üzerinde etkilerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 6 ilköğretim okulunun ikinci kademe öğrenci velilerinden 215 kişi oluşturmaktadır. Anket literatür taraması yapılarak ve uzman görüşleri alınarak geliştirilmiştir. Toplanan veriler istatistiksel yöntemlerle değerlendirilmiştir. Anket sonuçlarına göre aileler büyük oranda çocuklarını bilgisayar oyunlarının zararlarından korumak amaçlı kural koyduklarını belirtmişlerdir. Çoğu aile ise bilgisayar oyunlarının çocuğunun başarısını olumsuz yönde etkilediğini belirtmiştir. Ailelerin büyük bir kısmı çocuklarının bilgisayar oyunu oynamasıyla ilgili endişelendiğini belirtmiştir.
In these days, computer games are the most important entertainment tools for children. Computer games have turned into a major industry that should be carefully considered. As the game industry grows, the effects have seen in our country and so gaming culture is developing in Turkey. Therefore, it is important to examine Turkey’s situation on this area. This study was designed to investigate the views of middle school students and their parents about computer games and to determine the effects of computer games about students. The study group is consisted of 215 people that are the parents of the second grade students from 6 elementary schools. The survey is developed according to literature and based on expert opinions. The collected data were evaluated with statistical methods. According to the survey families set rules for their children on computer games. The number of families that make their children conscious of computer games are less than the families that set rules. Families should make their children conscious of the harms of computer games rather than putting them on rules. According to the results, families determine rules in order to protect their children against the harms of computer games. They think computer games affect their children’s success negatively. Majority of the families feel anxious about their children playing computer games.