Makale özeti ve diğer detaylar.
Genellikle felsefe, İslam itikadı, tarih alanlarında eserleri ve çevirileri ile tanınan son dönem Osmanlı aydınlarından İsmail Fennî Ertuğrul'un aynı zamanda musikişinas olduğu bilinmektedir. Keman ve kanun çalan Fennî Bey, Tanburî Ali Efendi ve Şevki Bey gibi meşhur musikişinaslardan meşk etmiştir. Çok sayıda eseri Batı notasıyla yazmış ve bu notalar yayımlanmıştır. Türk ve Batı musikisi, tekseslilik-çokseslilik tartışmalarında önemli fikirleri kaleme almıştır. Bu çalışmada, münzevi bir hayat süren Fennî Bey'i evinde birkaç defa ziyaret ederek onun çalışmalarını kaleme alan Türk tabip ve musikişinas Zühdi Rıza'nın el yazması notlarının tanıtımı, özeti ve değerlendirmesi yapılmaktadır.
It is known that one of the latterly Ottoman's intellectuals was Ismail Fenni Ertugrul, famous with his works on the fields of philosophy, religion of Islam and history, at the same time was a musician. Fenni Bey, who played violine and kanun was in artistic collaboration with such famous musicians as Tanburi Ali Efendi and Şevki Bey. There were a lot of music pieces, written by him in Western notation and published. Fenni Bey developed significant thoughts on the themes of disputes about Turkish and Western music, homophonic and poliphonic music in his works. The translations and evaluations of the manuscripts of a Turkish doctor and musician Zuhdi Rıza, who visited Fenni Bey at his home and wrote about him, will be made in the present work.