Makaleler     Dergiler     Kitaplar    

İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi (itobiad)

Yıl 2012 , Cilt 1 , Sayı 3

Makale özeti ve diğer detaylar.

Makale özeti
Başlık :

Türk sinemasında islam(cılık) pratiği: milli sinema örneği

Yazar kurumları :
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü 1
Görüntülenme :
962
DOI :
Özet Türkçe :

Milli Sinema akımı, Türk sinemasında daraltılmış din temsillerinin İslamcılık düşüncesi aracılığıyla gerçekleştirilmiş formunu ifade etmektedir. Bundan dolayı Türk İslamcılığının kronolojik seyrine paralel bir gelişim göstermiştir. Milli sinema, Yücel Çakmaklı, Mesut Uçakan, İsmail Güneş, Mehmet Tanrısever, Metin Çamurcu, Salih Diriklik ve Nurettin Özel gibi isimlerden oluşmaktadır. Milli Sinema genel olarak üç dönemle sınıflandırılabilir: Milli(yetçi) Sinema: Başlangıç ve Klasik Dönem (1970–1989), İslamcı Sinema: Zirve Dönemi (1989–1995), Muhafazakâr Sinema: Durgunluk Dönemi (1995–2010)

Anahtar kelimeler :
Özet İngilizce :

National cinema, representations of religion in Turkish cinema collapsed carried through the idea of Islamism refers to the form. Therefore, the chronological course of Turkish Islamism has shown a parallel development. National Cinema consists of names such as Yücel Çakmaklı, Mesut Uçakan, İsmail Güneş, Mehmet Tanrısever, Metin Çamurcu, Salih Diriklik ve Nurettin Özel. National films in general can be classified in three periods: nationalist Cinema: The Beginning and the Classical Period (1970–1989), Islamist Cinema: Summit Period (1989–1995), Conservative Cinema: Recession Period (1995–2010)

Anahtar kelimeler :
Paylaş :
Benzer Makaleler
Yorum Yap
  • Adınız :
  • Güvenlik Kodu :
  • Yorum :