Makale özeti ve diğer detaylar.
Ensuing John Osborne's Look Back in Anger in 1956, a new angry young generation has appeared with more provocative and shocking works which have later been called 'in-yer-face' theatre by critic Aleks Sierz. It would not be wrong to say that Sarah Kane with her first play Blasted is the key figure of 'in-yer-face' theatre. Presenting dirty language, sex, nudity, violence on stage are shocking techniques that leave an indelible impression. In Blasted, Kane connects the interpersonal violence with the forgone conclusions of the war which is dirty, and she depicts this idea in a harsh way in which audiences may feel that as if Kane throws up on them while telling her story.The purpose of this paper is to evaluate the characteristics of in-yer-face theatre in Sarah Kane's Blasted.
John Osborne'nun 1956'daki Look Back in Anger'rını takiben sonradan eleştirmen Aleks Sierz tarafından 'suratına tiyatro' olarak adlandırılan daha provakatif ve şok edici eserlerle yeni bir öfkeli genç kuşak ortaya çıktı.Sarah Kane'nin ilk kitabı Blasted ile suratına tiyatrodaki en önemli figür olduğunu söylemek yanlış olmasa gerek.. Sahnede kirli bir dil, açıklık, seks ve şiddet kullanarak dünya çapında önemli bir etki yaratmıştır. Kane Blasted'ta kişiler arası şiddeti kirli savaşın kaçınılmaz sonuçları ile bağlar ve bu düşünceyi öyle sert bir üslup ile gösterir ki izleyici Kane hikayesini anlatırken üzerlerine kusuyormuş gibi hissedebilir. Bu çalışmanın amacı in-yer face tiyatro özelliklerinin Sarah Kane'in Blasted adlı eserinde incelemektir.