Makale özeti ve diğer detaylar.
Zorunlu Varlığın tikeller hakkındaki bilgisi, İslam Felsefesi tarihinde genelde, İbn Sînâ ve Gazâlî merkezli olarak tartışılmıştır. Fakat Şehristânî'nin fikirleri Gazâlî'nin ki kadar bilinmemektedir. Bu çalışma, Zorunlu Varlığın tikeller hakkındaki bilgisini, İbn Sînâ ve Şehristânî'nin fikirlerine odaklanarak değerlendirmeye çalışacaktır. Şehristânî, İbn Sînâ'yı bu konuda iki aşamalı olarak eleştirir, bunların birincisi, Zorunlu Varlığın bir akıl olması, diğeri ise, Zorunlu Varlığın bilgisinin değişmezliğiyle ilgilidir.
The knowledge of the Neccessary of Existence about particulars was discussed in general by centering Avicenna and Ghazali in the history of Islamic Philosophy. But Shahristani's opinions are not known such as Ghazali's arguments. In this study we try to evaulate the knowledge of the Neccessary of Existence about particulars by focusing on Avicenna and Shahristani's opinions. Shahristani criticized Avicenna in this subject on two stages, first of them, the fact that the Neccessary of Existence is an intellect, the other is concerned with changeless of the knowledge of the Neccessary of Existence.