Makale özeti ve diğer detaylar.
Sanat eğitimi öğretim alanlarından birisi olarak “Sanat Eleştirisi” özellikle ihmal edilmemesi gereken bir disiplin olarak önemini korumaktadır. Sanat eleştirisi, eleştirel düşünen bireyler yetiştirmesi açısından her zaman ön planda düşünülmesi gereken bir disiplindir. Sanat eğitiminde, program hazırlarken, her öğretim alanına bağlı her çalışmanın eğitici ve öğretici bir anlamının olması gerekmektedir. Öğretim programlarında belirlenen çalışma alanlarının, bu çalışma alanlarına bağlı konuların, derslere göre dağılımları bazı kurallara da uyulması gerekmektedir. Özellikle programda yer alan konular arasında bir süreklilik olmalı, bir sonraki çalışma, bir önceki çalışmayı tamamlamalıdır. Yani sanatsal olan beceri dikkate alınmalıdır. Bu ilkenin uygulanması, sanat tarihi ve eleştiri gibi kuramsal alanlarda daha kolay olduğu görülmektedir. Sanat eğitimi öğretim alanları uygulamalarında her disipline önem verilmelidir. Öğrenciler bir sanat eseri veya bir olay üzerinde hükümlerini vermeden, kararlarını açıklamadan önce eleştirinin tüm aşamalarını öğrenmeleri gerektiğini bilirler. Dolayısıyla anlık kararlardan çok, sorgulayıcı olma niteliğini kazanmaları sağlanacaktır. Öğrenciler hem kendi kültürel değerlerinin, hem de çok kültürlü dünyanın farkına varabilmenin hazzına varacaklardır. Bu şekilde evrensel değerlerle donanmış, sorgulayıcı, tartışan, geleceğe güvenle bakabilen öğrenciler yetiştirilmesi sağlanacaktır.
As one of teaching fields “Art Criticism” which should not be ignored, keeps its importance. Art criticism is a discipline that should be considered meticulously in respect of training critical thinking individuals. While making a program in art education, every study of every field should have an educating and instructing significance. There should be some rules to be obeyed while allocating subjects in the study fields in syllabi. Especially there should be permanence and next study should integrate the previous one. That is, artistic skill should be considered. The implementation of this principle in theoretical fields, such as art history and criticism. In conclusion, every discipline should be handled as important in art education teaching field implementations. Students are aware that they should learn all phases of criticism before making their mind on a certain subject. They are provided to get quizzical skill rather than instant decisions. Students get the enthusiasm of being aware of both their own cultural values and of a multicultural world. Thus, students will be trained as equipped with universal values and become discussing, interrogating and having a secure future life.