Makale özeti ve diğer detaylar.
Ünlü Müfessir Taberî’nin “Câmiu’l-Beyân an Ta’vîl-i Âyi’l-Kur’ân” adlı Tefsiri klasik kaynaklarda ve -birkaç istisnası dışında- yeni araştırmalarda rivâyet tefsirleri grubunun ilk örneği olarak verilir. Oysa bu eser dikkatle incelendiğinde, onda dirâyet tefsiri özelliklerinin daha fazla yer aldığı görülür. Bu makalede işâret edilen tefsirin sadece rivâyet değil, bir dirâyet tefsiri olduğu savunulmuş ve gerekçeleri ayrı ayrı başlıklar altında özetlenerek gösterilmiştir.
Famous Commentary Tabari’s tafsir (Qur’anic Commentary) named “Jâmi’ al-Bayân an Ta’wil Ây al-Qur’ân” is accepted as a first example of riwayah (by transmission) tafsir group in the classical sources and the new researches. However, if we focus on that tafsir, we can see that it has the characteristics of dirâyah (by knowledge) tafsir more than riwayah (by transmission) tafsir. In this article, it is defended that Tabari’s work is a dirayah tafsir but not a riwayah (by transmission) tafsir. In addition, reasons are summarized under approximately 20 headlines.