Makale özeti ve diğer detaylar.
On ikinci yüzyılın başlarında, Avrupa'da Gotik resim, heykel ve gotik mimari baskın hale geldi ve Rönesans'a kadar popülerliğini korudu. Gotik dönemin esas karakteri, özellikle başlangıçta, mimarinin baskın olmasıydı; bu durum diğer sanatların hepsini sınırlandırmıştı. Gotik stil Avrupa'nın baskın olarak yapısal ve estetik tarzıydı. Gotik sanatı son dört yüzyıldır Avrupa'da dini ve dünyevi değişikliklerle ilgili olarak insanın estetik algısını değiştirmiştir. Rönesans döneminde, yazarlar bu stili acımasızca eleştirdi ve bu nedenle onu bayağı ve sıradan anlamında gotik olarak adlandırdılar. Bu sanatsal akımın yayılmasının sonucu olarak, uluslararası gotik olarak bilinen ve yirmi birinci yüzyılda modern sanatın doğmasını sağlayan yeni bir görsel sentez doğdu. Bu araştırmanın amacı; Gotik sanatının özelliklerini ortaya koymak, bu sanatın bazı özgün değerlerini açıklamak ve günümüz sanatına etkilerini tartışmaktır.
Beginning in the twelfth century, Gothic painting, sculpture, and architecture quickly became dominant in Europe and remained popular until the Renaissance. The essential character of the Gothic period, particularly at the outset, was the predominance of architecture; all the other arts were determined by it. Gothic style was the dominant structural and aesthetic mode in Europe. Subject to regional and temporal variations, Gothic art shaped human perception in Europe for nearly four centuries. During the Renaissance, writers criticized it as vulgar and hence named it Gothic art. As a result of this diffusion of artistic currents, a new pictorial synthesis emerged, known as the International Gothic style that created modern art in 21st century. The aim of this research is to bring up the characteristic of Gothic Art, to explain its some special values and to debate effects in today's arts.