Makale özeti ve diğer detaylar.
Among contemporary dramatists of the 1990s, Mark Ravenhill has a unique place. As an enthusiastic supporter of the society and an iconoclast of modern drama he is the most original and enigmatic writer of the post-Thatcher generation. Ravenhill’sdramatic voice is indisputably the strongest of the postmodern era. Hecreates a postmodern landscape where the influence of consumerism can be felt everywhere in society. In his most masterly work Shopping and Fucking he created a dark vision of postmodern atmosphere. This article aims at revealing a critical appraisal of postmodernist discourse reflected in Ravenhill’s Shopping and Fucking.
1990 sonrası çağdaş İngiliz oyun yazarları arasında Mark Ravenhill’in özel bir yeri vardır. Toplumun coşkulu bir destekçisi ve çağdaş tiyatronun bir tür putkıranı olan
yazar, Thatcher sonrası tiyatronun en gizemli kalemidir. Hiç kuşkusuz onun dramatik söylemi postmodern dönemin en keskin olanıdır. Mark Ravenhill oyunlarında, tüketim
olgusunun toplumun her kesimini etkilediği postmodern bir manzara oluşturur. Ustalık
dolu oyunu Shopping and Fucking’de de karamsar bir postmodern atmosfer yaratmıştır. Bu makalenin amacı, Ravenhill’in Shopping and Fucking oyunundaki postmodernist söylemi açığa çıkarmaktır.