Makale özeti ve diğer detaylar.
Alexander Potebnya, “İmgesiz sanat olmaz, şiir ise hiç olmaz.”3 demekle bir şiirde olması gereken en vazgeçilmez öğenin imge olduğu noktasına vurgu yapar. Çağrışıma dayalı derin ve çok katmanlı anlamsal bileşenlere bu sayede kavuşmak olasıdır. İmge, sözcüğün anlamını genişletir, derinleştirir ve çoğaltır. Kısacası imge, şiirde, sözcükler aracılığıyla çağrışım yaratan işlevsel bir güçtür. Ortak bir çalışma alanına oturan şiir, ses, anlam, imge ve biçim gibi oluşturucuların ortak tınısıdır. Bu nedenle, ele aldığım bu çalışmada Karl Henckel’in (1864-1929) “Berliner Abendbild” (İmgelerle Berlin Akşamları) ve Tevfik Fikret’in (1867-1915) “Sis” adlı şiirlerinde imgelerle örülü büyük şehir sorunsalına okur odaklı bir yaklaşımla açıklık getirmeye çalıştım.
Alexander Potebnya says “without image no art, and no poetry”. In this manner he emphasized that the image is the mportantst. component in poetry. Thanks to thisis it probable to reach associations and much layers of senses in literary texts. In a word Image expands on sense, deepens it and reproducs thanks to words . In this connection I taked up the poetries “Berliner Abendbild” of Karl Henckel in germany literary and “Sis” of Tevfik Fikret in türkish literary wich the grand cities problems with images build. I compared the poetries from the point of view of reader.