Makaleler     Dergiler     Kitaplar    

Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Yıl 2012 , Cilt 16 , Sayı 3

Makale özeti ve diğer detaylar.

Makale özeti
Başlık :

Damien hirst’ün sanat pazarı

Yazarlar :
Yazar kurumları :
Mersin Üniversitesi1
Görüntülenme :
946
DOI :
Özet Türkçe :

Neo-liberal ekonomilerde, büyük kârlar artık sanayide değil, hizmet, bilgi – işlem ve finans sektörlerinde elde edilmeye başlandı. Küreselleşme faktörünün egemenliğini arttırdığı 1980’lerde bankaların ve koleksiyonerlerin bu sektöre yatırım amaçlı bakması, sanat ürününün meta olarak boyut kazanmasını güçlendirdi. Yatırım etkisinin açıkça görüldüğü süreç, sanat piyasasında tüccar kimliğinin altını çizen kişiliklerin ilginç biçimde ön plana çıkmasına yardımcı oldu. Sponsorlar aracılığıyla aurasını oluşturan Damien Hirst, sanatın parayla buluştuğu yeri iyi tespit eden sanatçı tüccarlardan biri olmayı oynadığı yatırım oyunuyla başarmıştır. Ancak Hirst’ün Sanat marketinde riskli dalgalanmalara neden olması sanat eserinin gerçek değeri konusunda bir çelişkiyi de öne çıkarır.

Özet İngilizce :

In the neo-liberal economies, the biggest profits are not in the industry but obtained from services, information - processing and financial sectors. In the 1980s when globalization reflected dominion in business, as the banks and investment approach to this sector of collectors, art as a commodity product is strengthened to gain dimension. Mutual influence is clearly seen in the process, underlining that the identity of the art market trader helped interesting personalities to come to the forefront. Damien Hirst, had the aura by the sponsors, detect money where to meet the art, and he becomes one of the traders who managed to play a game of investing. The reasons of risky fluctuations in the art market that Hirst causes put forward a contradiction on the real value of art work.

Tam metin (Türkçe) :
Paylaş :
Benzer Makaleler
Yorum Yap
  • Adınız :
  • Güvenlik Kodu :
  • Yorum :