Makale özeti ve diğer detaylar.
Adana'da Geleneksel Gösteri Sanatları Topluluğu adı altında faaliyetlerini sürdüren "Kuklacı Mahmut Amca" ( Mahmut Hazım Kısakürek ), Karagöz oyunu ile geleneksel ve modern kukla oyunlarını sahnelemektedir. Uluslararası Kukla ve Gölge Oyunu Birliği UNIMA'ya üye olan M. Hazım Kısakürek, 1992 yılından beri çocuklara yönelik olarak kâr-ı kadimden güncellediği sekiz Karagöz oyununu sergilemektedir. Bir kısmı özgün uyarlama, bir kısmı da adaptasyon olan bu oyunlar Romeo ve Juliet, Kazaya Dikkat, Çevre Canavarı, Deniz Sefası, Kanlı Nigar, Hamam Sefası, Cadılar, Salıncak Sefasıdır. Aynı zamanda geleneksel ve modern kukla yapıp oynatan Hazım Kısakürek, Karagöz'ün suretlerini de atölyesinde kendi hazırlamaktadır. Çalışmamızda Adana'nın tek Karagöz ustası olan M. Hazım Kısakürek'in sanatçı yönü tanıtılacak, buradan yola çıkılarak Karagöz sanatının günümüzde yaşadığı ortam ve alanların belirlenmesine katkı sağlanmaya ve korunması için neler yapılabileceği sorularının cevapları verilmeye çalışılacaktır.
Kuklacı Mahmut Amca (Puppeteer Mahmut Hazım Kısakurek) who give himself the name of Traditional performance art group is performing traditional and modern poppet shows in Adana. M. Hazım Kısakurek, who is a member of UNIMA, has been performing eight Karagoz Shows, which are derived from 'Kâr-ı Kadim' and updated, to kids. The name of these shows, some of which are adaptation of original shows and some of which are adaptation with the present time issues, are " Romeo ve Juliet, Kazaya dikkat, Deniz sefası, Kanlı Nigar, Hamam Sefası, Cadılar, Salıncak Sefası". At the same time Hazım Kısakurek who manufactures traditional and modern poppet in his studio, manufactures Karagoz poppets in his studio. In our study the only Karagoz artist of Adana M. Hazım KISAKUREK's artistic part will be introduced. And beginning from this point we'll try to contribute showing the situations and areas where Karagoz performance survives to live and so on we'll try to find answers on how to contribute and protect this art.