Makaleler     Dergiler     Kitaplar    

Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi

Yıl 2008 , Cilt 63 , Sayı 3

Makale özeti ve diğer detaylar.

Makale özeti
Başlık :

Hobbes'ta sözleşmesinin kökeni akıl mıdır?

Yazarlar :
Yazar kurumları :
Türkiye Büyük Millet Meclisi Kanunlar ve Kararlar Müdür Yardımcısı1
Görüntülenme :
1148
DOI :
Özet Türkçe :

Toplum Sözleşmesi Kuramlarında, doğa durumunda, bu durumun bir savaş durumu olmasına rağmen, bir toplum sözleşmesi yaratmanın nasıl olanaklı olduğu tartışılır. Çünkü insan doğa durumunda toplumsal değilse ve bu durumda aklını kullanma yeteneğine sahip değilse, diğerleriyle birlikte yaşama konusunda bir uzlaşmaya ulaşmayı nasıl başardığını açıklamak güç görünebilir. Diğer taraftan insan eğer aklını kullanma yeteneğine sahip ise doğa durumunda bir neden bir savaş içinde olduğunu açıklamak güçtür. Rousseau ve Locke için doğa durumu tümüyle bir savaş durumu olmamasına rağmen, sözleşme yapılmadan hemen önce bir savaş durumuna dönüşür ve Hobbes’ta doğa durumu baştan sona bir savaş durumudur. Bu makalede Hobbes’a göre, (1) İnsanın doğa durumunda aklını tam olarak kullanma yeteneğinden yoksun olduğu, (2) Toplum sözleşmesi yapma yeteneğine sahip olduğu, (3) Her iki iddianın tutarlı ve akla yatkın oldukları, iddia edilmektedir.

Özet İngilizce :

In Social Contract Theories it is discussed how it is possible to create a social contract in the state of nature though this state is a state of war. Because if man is not social in the state of nature and if he is not capable of using his reason in that state, it may seem difficult to explain how he succeed to reach an agreement to live together with others. On the other side if he is capable to use his reason it is difficult to explain why he is in a war in the state of nature. Because although for Rousseau and Locke the state of nature is not completely a state of war, it becomes a state of war just before the social contract is made and state of nature is throughout a state of war for Hobbes.

In this article it is claimed that
(1) For Hobbes the man in the state of nature is not completely capable of using his reason and,
(2) He is capable of making of a social contract and,
(3) These two claims are coherent and intelligible

Anahtar kelimeler :
Tam metin (Türkçe) :
Paylaş :
Benzer Makaleler
Yorum Yap
  • Adınız :
  • Güvenlik Kodu :
  • Yorum :