Makale özeti ve diğer detaylar.
Tarihsel dönemler içersinde Türk Müziğinin süreçlerini incelediğimizde görmekteyiz ki; halkın özünde yaratılan ve icra edilen temel ezgiler, topluluğun gerek müzik tarihi, gerekse müzik kültürü açısından ilk dönemlerini oluşturmakta; dini görüşler ve ibadetler bu oluşumun bir sonucu olarak sergilenmektedir. Tarih içersinde Türk milletinin yaşadığı, varlığını devam ettirdiği Orta Asya ve Doğu Türkistan bölgeleri incelendiğinde, bu bölgelerde; dinin toplum yaşamında etkin bir konumda olduğu ve din ile uğraşanların, toplum içerisinde özel bir statüye sahip oldukları gözlemlerimizde dikkat çekici bir husustur. Bu çalışma, "Türk Halk Müziği" olarak adlandırılan geleneksel müziğimizin, dinin müziğe etkisi dışında gelişen genel yapısını ve Türk Halk Müziğinin beste formlarını içermektedir. Böylelikle, bilinen tarihi ile Altaylar dönemine uzanan Türk Halk Musikisinin, formlar arası bir tespiti yapılmış olacaktır.
When we study the progress of Turkish music through the ages, we see that the essential melodies created and performed by the very heart of the people, stem from the first periods of the music history and culture of the community; and the religious views and worships are expressed through this medium. It is remarkable to see that in Central Asia and Eastern Turkistan regions where the Turks lived in the history and still continue their existence, religion is still a very effective part of social life and the religious functionaries have a special status in society. This study focuses on the part of our traditional music named "Turkish Folk Music", its general structure as developed apart from the influence of religion on music, and its composition forms. Thus it is aimed to evaluate the forms of Turkish Folk Music, whose known history goes back to the Altay period.