Makale özeti ve diğer detaylar.
Bilimin gereği olan belgeleme, sanatın gereği olan estetik ve filmin gereği olan kurgu, belgesel filmin bir araya getirip bütünleştirdiği unsurlardır. Zaman içinde üretilen estetik veriler ise belgesel film üreticisi için her zaman değerlendirilebilen kaynaklardır. Başlangıç noktası bilinmeyen bir ana dayanan zaman, konu açısından ve kullanılabilecek deneyim varsıllığı açısından da belgesel film için sınırsız bir kaynak niteliği taşımaktadır. Bu süreçte zaman içinde yaşananlar da belgesel filmle birlikte yeniden yaratılmaktadır. Gelecek de zaman zaman belgesel filme esin kaynağı olan veriler içerse de, belgesel filmin temel besin kaynağı, geçen zamanın gerçekleridir. Tüm politik görüşlere karşın belgesel film, yeryüzündeki her sınıftan insanın yaşamında, zamana yenilmesi kaçınılmaz olan anları belgeleyip geleceğe aktarma veya geçmişte kalan anların izlerini derleyip, estetik bir yorumla çağın insanlarına aktarma rolünü üstlenmektedir. Kullandığı ilkeler ve gerektirdiği unsurlar açısından belgesel film tüm hammaddelerini zamanın içinde bulabilmektedir. Geçmiş, belgesel filmin en varsıl materyal kaynağıdır ve belgesel film en çok geçmişin birikiminden beslenmektedir.
Documentary film gathers documentation which is necessity of science, and aesthetics which is necessity of art, and assembling which is necessity of film, and unites them in an original form. Aesthetics datas of time are always used by documentary film producer. Time whose beginning point is in an unknown moment is an unlimited source because of its topics and experience varieties for documentary film. By the way, realities of the past are created again by documentary film and time is always used in documentary film because of its enourmos character. In spite of future contains datas which inspire documentary film, main feed of documentary film is realities of past. Past is the most available part of time. Although all political ideas, documentary film is responsible of getting documentation and transferring of moments which will remain time and gathering clues which remained in past. It is also responsible of presenting those moments to people of age in an aesthetics think. Documentary film gets many raw materials from time to use as principle and necessities. Past is the richest material source of documentary film and documentary film mostly feed accumulation of past.